blää

Uuuusch! Det första jag märkte när jag kom in på våran gård idag var hur mycket det stank. Desto närmare porten jag kom, destovärre vart stanken. Och självklart vart det, om möjligt, ÄNNU värre när jag började gå upp för trappen. Det tog en stund innan jag kunde placera vad det handlade om för lukt. Men tillslut slog det mig - surströmming!

Alltså på fullaste allvar, HUR kan någon människa i denna värld FRIVILLIGT ens vara i närheten av den "maten"? Men framför allt, HUR får man för sig att stoppa denna otroliga stinkbomb i munnen?! Nu har jag visserligen aldrig smakat surströmming, MEN, jag kan bara inte förstå hur man kan äta något som luktar så vidrigt!

Väl inne i lägenheten så dämpade sig lukten något. Men det var rätt varmt och kvavt, så jag slängde upp balkongdörrn för att vädra. Jo tjena, hur gott tror ni det började lukta här inne då? Så nu sitter jag här inne i en kvav, surströmmingsstinkande lägenhet.

Det råder i princip förbud mot att grilla på balkonger, just för att grannarna inte ska drabbas av rök och lukt. Någon som funderat på surströmmingsätarförbud i lägenheter kanske..? Grill luktar ju åtminstone MAT, som man blir hungrig av. Surströmming vill man ju bara spy utav. Huvva!
Publicerat: 2012-06-20 @ 18:36:48


1 kommentarer
Postat av: SnyggMoa

Fy fan.. JÄST RUTTEN FISK och det äter folk?! FRIVILLIGT!!

2012-06-24 - 03:02:02 | URL: http://nattstad.se/snyggmoa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!