Pages

För alla oss som är lite för snåla, eller lite för fattiga, eller bara enligt princip inte vill köra microsofts egenhändiga program Word på våra Macar så har jag ett grymt tips: Pages. Det var från början Sara som tipsade mig om det, och igår blev jag plötsligt i akut behov av ett ordentligt ordbehandligsprogram.

Måste bara säga, att Pages känns mycket mer användarvänligt än Word. Så vitt jag vet så kan den göra allt som Word kan, men på ett enklare sätt. Skitenkelt att göra snygga layouter, både genom att använda en färdig mall som du kan ändra fritt i, eller skapa en från scratch. Enkelt är det i vilket fall som helst, sen är det bara upp till dig själv hur kreativ du ids vara.

Bäst av allt?
Två saker faktiskt:
1. Priset = 149 kr. Som hittat! (inte nå jäkla 890 spänn eller va nu word kostar..?)
2. Du behöver inte fara till nån himla affär eller beställa och vänta på frakt. Bara in i App Store direkt i datorn och ladda ner. Kan inte bli enklare. 10 minuter tog det från att jag kom på att jag behövde programmet, till att jag satte igång att skriva!
Publicerat: 2012-02-21 @ 15:17:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!