Torsdag

Ååh äntligen en ledig dag. Har visserligen bara jobbat 3 dagar innan denna, men sovit så guförbannat lite, så jag höll på att kolavippa igår av trötthet. Denna dag går därför i den extrema slöhetens tecken. Blir i och för sig ett pass på gymmet ikväll, men fram tills dess är jag stationerad i soffan.

Sitter och planerar och funderar över flytten. Letar efter inspiration till tapeter och inredning, och hittar visserligen rätt mycket fint, men slutsatsen jag drar typ hela tiden är att jag är stört sjukt less på att bo i hyresrätt. Jag VILL INTE hyra mer. Jag vill köpa ett hus eller en bostadsrätt och få lägga in vilka golv och tapeter jag vill. Jag vill få riva och flytta om väggar som jag vill. Jag vill kunna slänga in större fönster vars jag vill. Inte begränsas av svammliga hyresregler. Och jag vill känna att när jag gör fint i min lägenhet så tjänar jag på det. Och när jag betalar boendekostnaderna varje månad så går pengarna till mig själv, inte till direktörslöner på något hyresföretag.

Efter denna flytt blir det inga mer hyresrätter. Nog får vara nog. Nästa gång blir det en bostads!*




*måste bara skaffa fast jobb med bra lön först..
Publicerat: 2012-08-09 @ 15:42:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!