Torsdag 13 oktober - dag 12 - del 2


Vi hade tur, det slutade regna tillslut, så vi kunde hänga ut våra lakan på tork, och göra oss klara och fara in till stan. Det var nästan helt tomt i vårt kylskåp, vilket inte är bra. Finns det ingen dricka i kylen så är det kört. Vi har inget kranvatten, och vattnet som vi duschar i skulle vi inte ens våga drömma om att dricka. Så det är bara å fara in till stan och sätta igång och handla. Denna gång vart det 12 små cola, 12 små sprite, och 24 små vatten. Det borde räcka iallafall några dagar hoppas jag..

När vi kom hem så laddade vi in allt i kylen, den får jobba hårt nu för att få allting kallt! Vi vilade en liten stund och återhämtade oss från shoppingrundan. Sen var det bara att sätta fart igen, för vi hade lovat farbrorn som vi var hos igår, att vi skulle komma tillbaka och hälsa på han idag igen. Idag skulle han berätta vad som han ser ska hända i våran framtid. För att göra det så hade han 7 små snäckor som han kastade ut på golvet, som om de vore tärningar. Ur hur de landade på golet, läste han sedan saker.. Som sagt, väldigt spännande man. Man vet inte riktigt vad man ska tro..! Jag fick iallafall reda på att om jag möter en haj, så kommer den vara snäll med mig. Det känns bra, då vågar jag bada ORDENTLIGT på Labadi beach sen innan vi åker hem ;) Jag fick också veta att det inte är så bra för mig att äta så mycket fisk. Tydligen.


På vägen hem hittade vi ett ställe där dom bakar och säljer SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT gott bröd! Helt otroligt. Det ser ut som en vit mjuk baguette och kostade bara 60 pesewas (0,6 cedis), alltså typ 3 kr. Helt galet. Imorgon ska jag promenera dit (20 minuters promenad i extrem värme på dåliga vägar) BARA för det brödet och köpa typ 10 stycken. SÅ gott var det ;) Dom andra tycker att jag är knäpp, men dom kommer ändå äta upp brödet, så dom ska bara hålla tyst.

Annars har vi käkat middag och chillat på som alltid. Råkat äta upp det ena brödet. Och tvättat håret. Det lite mer av ett projekt här än hemma. Svårt när man måste ha en vattenhällarassistent. Egentligen ska vi ha vatten i kran, men dom håller på med nåt stort grävprojekt en bit bort här så dom har stängt det i väntan på att bli klara. Men tydligen kan det komma att ta i princip huuuuur länge som helst. Så vi räknar inte med nå rinnande vatten här minsann.

Nu = godnatt

Publicerat: 2011-10-13 @ 23:51:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!