Tisdag 18 oktober - dag 17


ungdomarna hade majbrasa i oktober. vi har inget Kronan här som vi kan lämna trädgårdsavfall, så det eldar vi upp istället.

Tisdagen började med att Kanu kliver upp tidigt som fan, typ 10 över 6, och slänger sig på cykeln. Denna morgon skulle han åka och hälsa på någon som skulle ge honom nå medici mot sitt onda knä. Det börjar bli många knämediciner nu ;)

Kring halv åtta kom han hem igen, och då var jag redan vaken. Hallå, man kan väl inte sova hur länge som helst, nån måtta får det väl vara?! Så då käkade vi frukost och klädde på oss och allt sånt. sen satt vi ute under mangoträdet i typ 2 timmar och allmänt chillade. Mangoträdet är verkligen BÄST! Tyvärr så finns det ingen mango i det nu, men det är gigantiskt och ger extremt mycket skugga = underbart. Plus att det blåser en del just där, så det är vääääldigt skönt att bara sitta där. För inne är det för varmt, trots att vi har fläkten på full speed..


det var så varmt och soligt igår att till och med Kanu fickstreck efter linnet!

När vi fått i oss lunch så knallade vi iväg till Lamashegu, det är området där Taju jobbar och våran spågubbe bor. Vi skulle egentligen till gubben på en gång, men det var så SJUKT varmt, så vi gick in en stund på Tajus jobb för att svalka oss. De har underbara fläktar där inne! Inne hos gubben är det inte lika svlat och skönt. Snarare väldigt varmt och mörkt. Men idag ville han ge medicin till oss, som ska ta bort mina utslag tydligen. Eftersom att jag redan testat allt hemma för att dom ska försvinna så är jag villig att prova vad han har att erbjuda. Det var någon svart smörja som man ska blanda med lime och smörja på utslagen 2 gånger om dagen. Och det svider som FAN!

Iallafall. Vi satt och babblade med han ett tag, sen hittade vi en taxi och for in till stan. Vi träffade Teacher och gick och betalade det sista av elen som vi drog till huset. Vi hade tänkt gå runt en sväng på marknaden, men det var så förbannat varmt, så vi orkade inte. Bara att fara hem och slänga sig på sängen istället.

Framåt kvällen så satt vi ute och snackade och lagade mat, men det började blixtra runt om oss och blåsa extremt mycket. Så det var bara att packa in allt folk och alla grejer. Och just exakt precis när vi skulle ta första tuggan av maten så POFF försvinner ljuset. Igen. Bara att plocka fram ficklampan och äta i mörker. Och typiskt nog, exakt samma sekund som jag säger, "nej nu är jag mätt, nu har jag ätit klart", så POFF, ljuset är tillbaka. Har den något emot mig eller vad är det frågan om?
Publicerat: 2011-10-19 @ 12:20:27


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!