Söndag 16 oktober - dag 15

Söndag var en stillsam och i princip händelselös dag. Vi segade ordentligt på morgonen. Vi gick i princip och la oss igen efter frukost. Vi spelade lite kort. Fikade lite. Sånt där väääldigt ansträngande. Kanu tog en liten sväng med Teacher för att hämta sin knä-medicin. Men dom var inte borta så länge. Han tänkte åka själv, men han fick inte, mormor var rädd att han skulle åka vilse, så Teacher var tvungen att följa.

Framåt "eftermiddagen" (typ kl 10) (man har vart vaken så länge då så det känns som att det borde vara eftermiddag) så promenerade vi iväg till Tajus jobb. Han jobbar på ett internetcafé, men eftersom att det var ordentlig åksa kvällen innan så hade strömmen försvunnit och inte kommit tillbaka ännu, så det var ganska lugnt på ett internetcafé utan ström. Jag satt där och facebookade medans Kanu gíck till sin spåfarbror. Jag vill inte gå dit nå mer, för jag såg en kackerlacka där inne, så nu är jag livrädd. Men farbrorn vart väldigt ledsen att jag inte kom, så jag var tvungen att gå in där en stund iallafall. Och jag överlevde. Wohoo!


Sen började magarna kurra, och det kändes som att det vore middagsdag. Nej men vänta, juste, klockan är bara 12! Lunch heter det ju. Så vi traskade hem igen och fick mat. Det är lyxigt, vi blir bara serverade mat så fort en mage kurrar! Undra hur det kommer gå att bo själv sen när vi kommer hem? När vi blivit bortskämda här i 2månader..?

Den RIKTIGA eftermiddagen blev inte speciellt händelserik. Vi låg bara inne och svalkade oss under fläkten i sovrummet. Spelade lite kort  och kollade på solsidan.
Publicerat: 2011-10-17 @ 14:39:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!