Silminga!!!

Jaha, nu regnar det IGEN. Jag som trodde att vi skulle ha fint väder, vi är ju liksom i afrika. Det enda man hör om Afrika är ju att det är så torrt och regnar aldrig. Det stämmer då inte på Tamale iallafall. Visserligen så är det ju regnperiod nu, så det är meningen att det ska regna. Och faktiskt, det är ju aldrig dåligt väder en hel dag, regnar det på morgonen, så är det fint på kvällen/eftermiddagen, och tvärt om. Så det gå ingen nöd på oss direkt.

Shit va jag är SVENSK som bara babblar på om vädret i all evighet!

Ni ska veta en sak, det är inte det lättaste för mig att gå ut och promenera här i området. Eller visst, det är fritt fram, men jag kan inte gå många meter förrän jag har en massa nyfikna barn efter mig. Så fort en unge får syn på mig så ropar han/hon SILMINGA, SILMINGA! HELLO!! Så att alla ungar inom en mils radie hör. (silminga betyder typ white lady, vit kvinna). Så då är det bara att hälsa tillbaka och vinka. En del ungar blir superglada och vinkar ännu mer, medans andra blir förskräckta att jag faktiskt svarar till dom, så dom blir blyga och springer och gömmer sig, haha. Dom är så söta alla ungar här, man vill bara pussa och krama allihopa. Men om man är lite trött eller irriterad eller något, så blir man faktiskt less att man inte får gå ifred. Men man kan ju inte bara strunta i sötungarna när dom vill att man ska vinka. Så när dom vinkar tillbaka och bir superglada, ja då kan man inte vara irriterad eller less nå mer :)

Kanu, Faiza och Taju säger att jag har väldigt mycket fans här, och ja, så kan man väl kanske kalla det. Jag förstår nu hur extremt jobbigt det måste vara att vara kändis! Det är ganska skönt att vara anonym!

Nu går det väääääldigt mkt åska, så jag är lite rädd. nu stänger jag datorn!
Publicerat: 2011-10-14 @ 21:19:55


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!