Måndag 24 oktober - dag 23


Igår, måndag, hade vi lite olika ärenden att uträta. Första projektet var tvättning. Vi hade skaffat en ny tvål till tvättandet denna gång, eftersom att tvättmedlet som vi hade tidigare gav en massa utslag och kliade väldigt mycket. Så vi letade efter nåt parfymfritt att tvätta kläderna med. Vi sökte och sökte i butiken, tillslut frågade vi nån som jobbade där, men dom fattade typ inte vad vi menade när vi ville ha tvättmedel som inte luktade, för att jag var allergisk..? Nå, iallafall, vi tog en tvål som inte verkade lukta så himla mycket, och den verkar åtminstone vara lite bättre än tvättmedlet.

Tvättandet här är lite mer fysiskt jobbigt än tvättandet hemma. Det som är jobbigt hemma är bara att idas gå till tvättstugan och idas sätta igång nå maskiner, å idas hänga in tvätten i torkskåpet eller tumlarn. Jag kan meddela att jag gladeligen skulle snöra in en massa tvätt i en massa tvättmaskiner och tumlare nu! Slippa gnugga och skölja plagg för plagg, och slippa vrida ur allt, det är faktiskt väldigt tungt och gör ont i händerna! GNÄLLSPIKSELIN! Men i framtiden hoppas vi kunna ha en tvättmaskín här i huset, så det är bara att kämpa på med handtvätt i hinkar...


Glada grabbar! Teacher, morbror & Kanu

När grovjobbet var gjort, så käkade vi lunch och vilade lite. Sen for vi in till stan och handlade lite förnödenheter. Vattnet var som vanligt slut, vi får nog börja köpa 4 kartonger åt gången så kanske det räcker mer än 3 dagar! Även lite kex, juice, mjölk och bröd fick följa med hem. Vi hade också tänkt fara förbi postoffice och skicka iväg lite vykort, men dom hade vi ju såklart glömt hemma!

Till middag fick jag ÄNTLIGEN äta lite riktig mat - kycklingfilé!! Dom andra i huset tyckte garanterat att jag var helt störd som bara högg in på filén och lämnade det "goda", dvs benen och allt det där slemmiga, typ skinnet och det. Nä, tacka vet jag filé, det var fantastiskt. Inte ätit ordentligt med "kött" på 3 veckor, bara småbitar här och där och en massa ägg. Så det var najs att få lite riktig mat i kroppen ;)
Publicerat: 2011-10-25 @ 23:37:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!