Måndag 17 oktober - dag 16

Idag har vi varit suuuuperduktiga ska ni veta! Efter att vi mölat i oss frukosten på morgonen och vilat en stund, så satte vi igång att tvätta! Tvätta hemma och tvätta i Ghana är två helt olika saker ska ni veta. Hemma har vi tvättstugor med tvättmaskiner, eller i bästa fall, till och med en tvättmaskin inne i bostaden. Här däremot, är det bara att sätta igång och hälla upp vatten i hinkar, knosa ner kläderna, och blanda i en massa tvättmedel. Sen måste du låta det ligga en stund, innan det är dags att börja arbeta. Två omgångar tvättade vi allt, och sen skölja, så varje plagg måste du arbeta med tre gånger innan det är klart för att hängas på tork.

Inte för att det är speciellt kul att tvätta eller så, men det var inte så farligt faktiskt. När man ändå inte har något speciellt att göra på dagarna och man bara degar runt, så är det ganska skönt att få göra lite nytta iallafall. Om inte annat så har jag nu lärt mig att uppskatta tvättstugan mer ;)

Sen var vi heeelt slutkörda, så vi gick in och vilade en stund och käkade lite lunch. när vi återfått lite energi, så klädde vi oss och började traska upp till stora vägen, för att haffa en taxi in till stan. Vårat vatten var nästan slut, så det behövdes påfyllning. Vi passade även på att gå en liten sväng på stan, bara för att kolla om vi hitta något som vi vill shoppa, och inte bara sånt som vi BEHÖVER eller MÅSTE ha. Det är ju roligare att köpa nåt som man bara hittar och tycker är fint :) Så detta hittade vi idag:

Kanu tog med för få shorts, så han köpte ett par nya. När vi kom hem visade det sig att dom var för små till han, så de blev mina istället. TACK! :)

VATTEN!!


Vi hittade nå roliga fotbollskrokar som Kanu gillade och ville ha. En hel cedi kostade dom! (typ fyra å femti) så vi slog på riktigt stort och köpte dom ;)

Och jag hittade supersnygga kökshanddukar som jag ville köpa med mig hem. När jag inspekterade dom i taxin på vägen hem, hittade jag lappen som avslöjar att det är ICA-handdukar. Haha! Åker till Ghana för att köpa svenska handdukar! Nå, dom var då garanterat billigare här, 1,5 cedis /st, alltså typ 7-8 kr ;)

Och sist av allt hittade jag SKATTEN!!! CHOKLAD GODIS MUMSMUMS KARRA SNARRA!! Nu klarar jag mig några dagar till ;)
Publicerat: 2011-10-17 @ 22:59:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!