Lördag + söndag 29+30 oktober - dag 28+29


tjejerna från Holland med mamma Rakaya

Tro inte att man klarar sig från höstförkylningar bara för att man är i afrika och det är 150 grader varmt. Nope, för nu har vi också börjat snora, hosta, ont i halsen och allt sånt supermysigt och trevligt. Våra kroppar kanske inte är så lättlurade. De vet att det är höst, och blir därför förkyld hur som helst. Oavsett världsdel och klimat. Pga att vi kände oss lite risiga så blev detta en rätt händelselös helg. Igår, Lördag, så lånade vi teachers moppe framåt eftermiddagen och åkte in till stan och köpte halstabletter och lite bröd. Väldigt spännande dag...

Idag, söndag har det inte heller blivit så mycket gjort. Vi tvättade lite i morse, men bara det mest akuta, för vi hade dåligt med vatten och ingen ides gå å hämta. Så det blir nog mera tvättning imorgon eller på tisdag. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är extremt tacksam att vi har tvättmaskiner och tvättstugor hemma i sverige!!

morbror, mormor och jag

Nu har vi nyss kommit hem från stan. Vi har återigen köpt halstabletter. Inte för att dom var slut, men jag behöver också nu och jag kan inte äta Kanus oranga ingefäratabletter. Jag vägrar. Så vi fick helt enkelt hitta några andra till mig. Vi fick också med oss lite glass och kakor hem. Dom bara attackerade oss och hoppade ner i korgen och vägrade stanna kvar i butiken, så vi var helt enkelt tvungen att köpa dom.....! :)

Ikväll blir det nog lika lugnt som resten av helgen. Middag om några timmar, och sen kanske vi slår igång nån film på datorn!


morbror håller på att plantera ett till mangoträd!
Publicerat: 2011-10-30 @ 16:01:24


1 kommentarer
Postat av: Sara

Grattis på första november!:D

Krya på dig, ät massa choklad och glass det hjälper mot halsont :)

2011-11-01 - 18:23:18 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!