Sondag 27 november - dag 57

Grattis pa forsta advent!!

Nast sista dagen har i Ghana borjar lida mot sitt slut. Jag kan inte forsta att det radan har gatt nasta 2 manader sen vi lamnade Sverige. Att aka hem kanns faktiskt ganska bra, vi langar faktiskt hem en hel del. Vi har blivit lite less pa att bara fara runt och inte gora nan nytta, haha. Kan lata som ett lyxproblem, men faktiskt, man blir lite less pa att gora "ingenting" i tva manader. Nu vill vi hem och jobba! (jag lovar att den kanslan forsvinner sa fort vi landar pa Kallax pa tisdagkvall)

Jag kan da saga att vi har firat forsta advent pa ett lite ovanligt satt jamfort vad vi ar vana vid. I vanliga fall gar man pa skyltsondag och koper mossa till adventsljusstaken, sen nar man kommer hem sa dricker man lite varmande glogg och kanske mumsar i sig nan pepparkaka. Aaah va mysigt! Men nej, inge julkansla har minsann. Istallet har vi legat pa stranden och pressat hela dagen. Inte helt fel det heller. Vi maste ju passa pa att njuta av de sista dagarna av varme som vi kommer ha pa flera flera manader. Plus att jag maste sola lite extra innan vi far hem. Vem vet nar man far se solen igen? Och man vill ju inte vara en blekfis nar man kommer hem efter 2 manader i Afrika, det maste ju synas att vi vart har!

Ikvall ska vi kaka fufu till middag har pa hotellet. Kanu sitter just nu och kollar pa fotboll, och Aicha ar ute och promenerar. Sa jag passade pa att smita ivag till datorn en stund.

Imorgon ar sista dagen. Lite svart att forsta, men det kanns som sagt anda skont. Mest troligt kommer aven den att spenderas pa stranden. Det ar sa harligt dar sa det ar svart att halla sig darifran. Men sen far det vara nog, vi (jag) vill hem och julpynta!!
Publicerat: 2011-11-27 @ 18:46:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!