Måndag 7 november - dag 37

På morgonen tog vi teachers moppe och for och mötte upp morfar och hans son på busshållplatsen. Dom bor egentligen i Kumasi, men kom för att fira "nyår" med oss. Självklart kunde vi inte lasta oss 4 personer på en liten moppe, så vi haffade en taxi som fick köra morfar och killen hem, så kom vi puttrandes efter på moppen.

morfar och hans son

Vårat internet hade också hunnit ta slut denna dag, det räcker nämligen bara 30 dagar när man laddar, så vi hoppade på moppen igen och for in till stan, i förrhoppning om att airtel skulle ha öppet, men nej. Stängt. Vi var även på jakt efter en matta som vi kan ha i vårat rum och sitta på, eftersom att vi vill inte ta in stolarna som vi har ute, det blir så smutsigt. Och när man är inne vill man inte bara sitta på golvet, det är väldigt hårt.. Men mattorna var också stängda. Eller vi hittade iallafall ingen som sålde dom. Det enda som vi hittade som vi var ute efter var plastpåsar. Jätteroligt...


Taju med den stackars kossan

När vi kom hem var folket fullt upptagna med diverse ko-slaktar-aktiviteter. Det är nämligen tradition att man offrar ett djur under "nyåret", och för oss blev det en stackars ko som fick sätta livet till. Vi slapp iallafall se när dom tog ihjäl han, men det var full aktivitet med att steka, koka, fritera, och allmänt tillaga och äta så mycket kött som möjligt. Dom frågade om jag ville smaka lite, och visst, varför inte? Men när det visade sig att det var lever och typ nå tarmar så tackade jag nej och gav det till Kanu istället. Dom tyckte att jag var konstig, för här är det typ dett godaste man kan äta från kon. Det är flera som har frågat om jag är vegetarian och om jag inte gillar kött. Men det är inte så lätt att förklara att jag nästan bara äter köttfärs och kycklingfilé hemma.. Det är liksom så annorlunda.. Så jag säger bara att jag inte gillar kött så mycket, att jag bara äter lite, det är enklast så..

Hela eftermiddagen och kvällen gick åt till dessa ovan nämnda kött-aktiviteter, vilket betyder att jag inte gjorde så mycket, hehe..

Publicerat: 2011-11-11 @ 10:08:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!