Fredag 18 november - dag 48

Sista dagen i Tamale ar har. Nar vi kom hit for, ja hur lange sen ar det egentligen?, 6-7 veckor sen, sa kandes det som att vi skulle spendera en evighet har. Visst kanns det att vi har varit har lange och vi har hunnit gora allt vi ville och aven massa annat. Till och med har vi hunnit borja langta hem lite. Men tiden har gatt fort. Dagarna bara rusar forbi och trots att man tycker att man nyss kom hit sa har det hips vips gatt 4 veckor, och sen, innan du hinner marka nagot sa har det gatt ytterligare 2. Och da ar det dags att saga hejda..

Denna sista dag har vi sett till att fixa allt det sista som vi inte far glomma innan vi far harifran.

Pa formiddagen kom tjejen som flatade mitt har forra gangen och fixade nya flator till mig. De som jag hade innan var fortfarande nagorlunda bra, men jag tankte att jag ville ha nya och frascha nar jag ska till Kumasi och Accra. For hon var superduktig och snall, sa jag vet att om hon gor dom sa blir dom bra!

Pa eftermiddagen nar jag blivit fin i haret och Kanu varit ivag till mosken, sa snyltlanade vi Teachers moppe igen. Vi hade lite arenden att utratta, och det ar sa smidigt att prutta runt pa moppen istallet for att betala en massa taxisar hit och dit.

Vi for forst och kopte en dagbani-english ordbok, sa att nasta gang jag kommer hit sa kan jag fatta va folk snackar for skit om mig ;) Sen akte vi in till stan och handlade lite matsack till varan langa resa imorgon. Lite kex, lite karra, lite juice. Da klarar man det mesta!

Nar vi kom hem igen sa var det full fart pa garden. Det byggdes och snickrades och hammrades overallt. Anda fram tills det blev morkt holl dom pa med byggandet pa huset. Under tiden gick vi in och packade vara grejer. Skont iallafall att vi inte har lika mycket grejer att ta med oss hem som vi tog hit. Tack och lov! Vi gav till och med bort en av vara storsta resvaskor for att vi inte behovde den!

Nar vi packat klart och kakat "sista maltiden" i Tama, sa tog vi, precis som vi lovat kvallen innan, ut varan TV pa garden och slog igang dagens film. Precis som tidigare dagar sa tog det inte manga minuter forran ungarna borjade hitta till varan gard. Och vi som tyckte att det var mycket ungar igar. Jo tjena. Idag var det MINST 60 ungar har, och ALLA satt tysta och snalla och tittade pa film. Helt sjukt. Dom var hur som helst superglada och nojda och tyckte att det var jattekul att fa titta pa film. Vi bjod till och med pa kex till alla. Sa det var lilla julafton for dom ;)
Publicerat: 2011-11-23 @ 22:26:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!