31 oktober - 2 november. dag 30-32


Solnedgångarna är så himla vackra här ♥

Sjukdomen vill inte ge med sig. Jag hostar, snorar och har extremt ont i halsen fortfarande. På dagtid är det helt okej, inte helt bra, men ändå så jag kan aktivera mig lite. Men på kvällen och natten. herregud. jag vaknade i natt av att jag inte kunde andas. det var totalstopp i båda näsborrarna. och att andas med munnen var heller inget alternativ, då jag inte kan minnas att jag någonsin haft såhär ont i halsen. Bara att andas och svälja var HEMSKT, så ont att jag helst inte gjort något utav det..

vi har iallafall vart till stan och köpt medicin, men den verkar vara långsamtverkande. Det har då inte blivit nå bättre på ett dygn åtminstone. Men man kanske inte får ha så bråttom.. 

så de senaste dagarna har det tyvärr inte heller blivit något annat än massor med vila, nån kort sväng till stan, och nå små promenader. Det är tur att vi inte har så extremt mycket som vi MÅSTE få gjort.. men trots det så börjar jag bli less på att vara sjuk. gå runt och hosta och snörvla och ha ont är inte roligt. Feber verkar jag dock klarat mig undan, tack och lov! 

Kanu är inte heller 100% frisk ännu. Han har också ont i halsen och hostar. Men han verkar iallafall inte vara så tät i näsan. Skönt om han får klara sig undan det! Men vi knaprar tabletter och medicin flera gånger om dagen, så nog vore det väl tusan om vi inte blev friska snart??

Snart kommer förresten Aicha hit också, så då lär det bli fart på herrskapet. Plus att hon har med sig marabou till mig. Det finns nog ingenting som är så effektivt mot förkylning och onda halsar som marabou! ♥

Vi har iallafall hunnit fota lite grann trots att vi mest legat inne och vilat. Titta o njut :)

vårat vackra och underbara mangoträd! (som tyvärr inte har nå mangosar just nu, så egentligen är det bara ett vanligt skruttigt träd.. hade lika gärna kunnat vara en björk..)


En massa ungar som vallar kor


alla söta ungar vill vara med på bild när de ser att man har en kamera


Även våra grannar som är stora ungar, vill vara med på bild. Det är inte så vanligt med kameror här, så det är en ganska stor grej att bli fotad.


En söt hund som vi hittade längs vägen. Det är inte så vanligt med hundar här. jag trodde att dom som fanns var vilda, för man ser aldrig att dom promenerar med människor som äger dom. Men tydligen äger folk dom, och hundarna rastar sig själva..


ännu en vacker solnedgång


Brudar, brudar, brudar. Av 9 personer som bor här i huset nu, så är 7 tjejer. GIRL POWER!
Fr vänster: lilla flickan som bor med mormor, stora flickan nr 2 som bor med mormor (det finns 2 stora), mormor, Faiza och mamma Rakaya.

Publicerat: 2011-11-02 @ 17:57:42


1 kommentarer
Postat av: moa

inte fått hals-fluss va?? :/ låter lite som det...

2011-11-03 - 19:11:56 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!