Skogshuggaråsa

SkogshuggarÅsa var på bio, hon köpte godis på coop before she left.
Ett rådjur med horn och gamla kläder, vandrar hon omkring i dåligt jävla väder.
Lila rosa prickig och brun, de var hennes färger den dagen, before she left.
Hon har barn med stumma ljudkanaler, ungen går på haga och rullar runt,
Den fick så ont när den rullade på marken, varför är björken vit på barken?

Ååååååsaaa, ååååååsa, skogshuggaråsa är hennes naaaaamn,
ååååååsaaa, åsåsåsåsåaaaaaa ååååååååååh saaaaaaaaaaaaaaaaa.
Ååååååsaaa, ååååååsa, skogshuggaråsa är hennes naaaaamn,
ååååååsaaa, åsåsåsåsåaaaaaa ååååååååååh saaaaaaaaaaaaaaaaa.

Sammarbetet med kung karl gustav går på högkvarterets kant.
Hon springer runt och strutsar som en ko.
En brunstig ko med körtlar bakom midjan, en luftballong och allah står brevid.

Hädan efter ska jag börja jobba, sköta alla barn och vara tuff,
spela krocket med min kära teservis.
Jag ska börja laga mat utan spis, jag ska rulla köttet och steka det på mossa,
stenarna bränner mig på tårna, grenarna dom hänger lite överallt,
cd’n går på spinning jag ska fan ta å slå mig before she left.

Ååååååsaaa, ååååååsa, skogshuggaråsa är hennes naaaaamn,
ååååååsaaa, åsåsåsåsåaaaaaa ååååååååååh saaaaaaaaaaaaaaaaa.
Ååååååsaaa, ååååååsa, skogshuggaråsa är hennes naaaaamn,
ååååååsaaa, åsåsåsåsåaaaaaa ååååååååååh saaaaaaaaaaaaaaaaa.

Valarna springer över åsen, många ville lära känna den skrikande gåsen,
barfota flyger vi runt knuten, hoppar runt och leker mr bean.
Russin är okej, men mer än gärna.
Vinden ylar ilsket på ett berg, sjögräset vajar lätt med vinden,
döden nalkas, ååh en midsommardans!

Haha! Kollade igenom min gamla mapp på datorn och hittade en "sång" som jag och Sanna skrivit i högstadiet. Den handlar om en lärarpraktikat som hette Åsa. Även känd som samen, skogshuggar -Åsa och diverse andra namn. Shit, det var tider det. Man visste det inte då, men man inser det nu när man tänker tillbaka på det och saknar att vara 15 år, omyndig, ovuxen och en liten skitunge som inte visste någonting alls! ♥
Publicerat: 2011-01-28 @ 12:31:42


1 kommentarer
Postat av: Sanna

Hahahaha, men vad galet! Det där hade jag totalt glömt att vi skrivit! Vad kul att du hade kvar det. Shit alltså! Vi hade det ganska roligt du och jag. :)

2011-01-28 - 23:36:26 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!