Göteborg

Fy tusan vad vi har farit och flängt runt här i Göteborg senaste dygnet. Eftersom att mamma var tvungen att åka hem redan idag på eftermiddagen så har vi försökt hinna göra så mycket roliga grejer som möjligt på minsta möjliga tid, vilket man blir väldigt trött av..

Igår, fredag, anlände vi till Göteborg strax innan 11 på förmiddagen. Då åkte vi hem till David och hans lilla lägenhet och dumpade av väskorna. Sen stack vi iväg och käkade lunch på Jensens Böfhus och tog en mjukglass ute i solen som efterrätt. Vi åkte sedan iväg en sväng till Liseberg, som självklart alltid är ett måste om man befinner sig här i Götet! Men då det var sjukt långa köer till allt så blev det bara ett fåtal åk.



Jag och David började med Balder - höll på att skita ner mig av magpirr när vi stod i kön. Enligt mina teorier kan man ju inte börja med det fartfylldaste, det går ju bara inte! Men det gick bra och den är så sjuuuukt rolig så jag hade kunnat åka den säkert 715 gånger till. Men kötiden var uppe i 45 minuter så det kändes inte värt. Sen bar det av till Uppskjutet. Vi valde mellan det och fritt fall, men det sistnämnda är inte alls lika roligt kom vi fram till. Även kön till uppskjutet var tok-lång, och åket tar typ 4 sekunder, så en gång fick räcka. Och sen hade vi bara 5 åk-biljetter kvar, så då tog jag och mamma en sväng i radiobilarna och krockade runt lite. Sen fick det vara nog. Så vi drog in till stan, käkade supermumsig middag på en italiens restaurang och sen blev det bio. Vi såg filmen "The ghostwriter" som var bra, men jag var så galet trött så jag fick ibland kämpa för att vara vaken! Sen var det bara tt åka hem och sova.

Idag har också vart sjukt intensiv. Vi har hunnit fika & spela kort i ett gammalt vattentorn, besöka ett arkitekt- och inredningsmuseum, käka grekisk mat, och irrat runt på centralen. Tillslut fick vi mamma på en buss som vi trodde var rätt (men som visade sig vara lite tokig), och nu är hon påväg norrut. Sedan dess har jag och storebror hunnit vara förbi Chalmers och jag har fått se var och hur han jobbar på dagarna, plus att vi fixat lite hemlisar (man vet aldrig vem som läser detta och berättar vad för vem). Nu kikar David på en hockeymatch som han längtat efter sjukt länge, och jag ligger i min provisoriska säng och försöker bota min "mätta lunga"/"foodbaby", skönt med en slapp och stillsam kväll.

Imorgon blir det IKEA!
Publicerat: 2010-05-15 @ 21:09:07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!