Som ett litet barn..


Igår lyckades jag bemästra konsten att laga Banku för första gången. Var iofs även första gången jag provade också. Banku är en afrikansk maträtt som är gjord på majsmjöl (typ) och som är samma konsistens som hård gröt, och ser ut ungefär som en stor palt. Iallafall, när min man kom hem och såg att jag hade gjort det fick han världens shock, han till och med ringde till sin mamma och skröt om hur "duktig" jag hade varit. Precis som att jag vart ett litet barn som just tagit mina första steg eller sagt mina första ord. Typ såååå duktig verkade som att jag hade varit. Men så svårt var det ju inte; blanda pulvret  med vattnet och rör om och fyll på med lite vatten några gånger så det får rätt konsistens är inte sååå svårt faktiskt ;)

Huvva, imorgon ska jag till tandregleringen, vilket gör mig ganska nervös. Tycker nämligen som 99% av det svenska folket, att det inte är så kul att besöka farbror tandläkare, usch. Nåja, nu ska jag gå och njuta av min Päronsplit, ha en fin onsdagseftermiddag!
Publicerat: 2010-04-07 @ 16:22:22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!