VM-GULD!

God morgon gott folk. Kan inte riktigt tro på det själv, men det är faktiskt sant - jag har, på en helt ledig lördag, vaknat av mig själv och gått upp innan kl 09.00! Antyder det på att jag börjar bli gammal? Innan jag vet ordet av så är jag väl uppe klockan 05.00 och bakar bullar, precis som min farmor gjorde ibland!
Ghanas målkung Adiyiah

Måste även passa på att gratulera Ghanas U-20 landslag till vm-guldet! Det var en långdragen och seg final, utan mål och med få chanser (åtminstone för ghana). De fick även en spelare utvisad i första halvlek, men dom lyckades hålla tätt bakåt. Så det blev straffar där Brasilien efter 3 straffar hade övertaget, Ghana var tvungna att sätta resterande, samt rädda Brasiliens sista för att vinna. Det blev oavgjort. Det slutade iallafall med att Ghanas målvakt räddade Brasiliens sista straff och Ghana satte sin = VM-GULD! Det var dom väl värda!
Nu mina vänner ska jag fortsätta mitt gossip girl-maraton, ha en fin lördag!
Publicerat: 2009-10-17 @ 08:57:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!