Glasögonorm?

Imorgon ska jag gå till oprikern. Klockan 17.00 kommer mitt framtida öde att klargöras - glasögon eller inte glasögon. Jag som alltid har trott att mina ögon har varit odödliga och 100% perfekta. Men nu är motsatsen nära på bevisad. Jag är lite rädd. Kommer jag se ut som en tönt, smart-ass eller gamling? Kommer min syn bli ännu värre så innan jag vet ordet av så går jag runt med glasögon tjocka som husväggar? Eller är allt bara inbildning och jag får fortsätta leva mitt liv som icke-glasögonorm. Snart vet vi.

Jag erkänner ju att jag inte ser som en örn (antar att dom har bra syn) nå mer på långt håll, men behöver man verkligen det? Jag ser ju fortfarande knivskarpt på nära håll och det är väl ändå det viktigaste. Typ när man ska läsa och sånt. Men det blir ju bara sämre och sämre för varje spenderad timme, stirrandes in i en argsint dataskärm. Så det lär väl inte bli bättre så länge jag sitter kvar på detta jobb.

Men imorgon vet vi, och den som lever får se!
Publicerat: 2009-10-20 @ 15:39:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!