Att gå till en ny kyrka..

God morgon! Hoppas alla har haft en mysig och bra helg, det har iallafall jag. Har hunnit med en hel del trots att det inte vart full fart hela tiden. Bland annat var vi på "barnvälsignelse" i pingstkyrkan då några bekanta till oss har en liten son. Allting började bra, med lite trevliga sånger och några ungdomar från rumänien var där och berättade lite om sina liv. Jag tänkte att, jaha det kanske finns en lite mindre tråkig kyrka trots allt? Och allting flöt på bra och trevligt tills predikan började. Till och börja med så var den ganska precis en timme lång *gäsp!* och för det andra vart folk som helt galna, dom grät och snyftade, en del skrek "åh herre jesus" och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, riktigt obehagligt tycker jag att det var. Mina tankar fördes tillbaka till filmer som våran lärare visade för oss under religionsundervisningen i gymnasiet med heltokiga religiösa församlingar. Usch, läskigt var det! Självklart så får alla tro på vad dom vill och utöva sin religion, det är inte så jag menar, utan bara att det blev lite för mycket för mig, jag var inte beredd plus att när jag tidigare vart i kyrkan har det varit rätt så tyst och alla har gjort som jag gjorde under predikan - gäspade och småslumrade. Så för mig var detta lite skrämmande och ovanligt. Men människorna där var jättesnälla och trevliga och hälsade så glatt när man kom dit. så det var en mycket intressant upplevelse på många sätt och vis må jag säga. Barnvälsignelsen då? Ja den var väl fin och lilla Kofi var så söt och duktig!

Nu är det dags att dra iväg till jobbet, sen är det ut och käka med morsorna och gå på basket som gäller! Ha en fin måndag :)
Publicerat: 2009-10-20 @ 09:38:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!