Fars dag

Good morning och grattis på fars dag, alla farsor! Jag sitter nu här i min stilla ensamhet och bränner DVD-skivor med fotbollsmatcher på. Inte så himla kul, men väldigt viktigt för vår framtid, tro det eller ej! Satt hela dagen igår med storebror i telefonen för att försöka få det att fungera, men ingenting ville gå vår väg. Samsung och deras produkter är inte så bra kompis med mac om man säger så. För att få det att funka måsta man ta många och långa omvägar. Och det var precis en sådan omväg som min tekniska storebror och hans minst lika tekniska polare hittade till mig igår. Grabbar är faktiskt duktiga ibland. Det är tur att man har dom där man inte är speciellt teknisk själv! Vi blev därför uppe halva natten, jag satt och "encode:ade" samsungs jäkla megaspeciella .avi-filer (som tydligen inte är lika som alla andra .avi-filer..?!)


Men nu är dom iallafall klara och färdiga, ska bara in i iMovie, läggas ihop, vidare in i iDVD och ut på en fin liten dvd-skiva. Sen är det bara att posta iväg dom till Abu! Intressant, eller hur?! Nå jag ville bara att alla ska veta hur fantastiskt glad jag är över att ha D & P som löste mitt största problem för tillfället. Och bara så att alla vet hur duktiga dom var!

Nå, fars dag idag då. Ska iväg till papi om nån timme eller två, det blir fika, käk, kolla massa bilder, babbel, presenter och annat kul såklart. Nu är det dags att jobba vidare som filmregissör, iMovie ropar på mig ;) Ha en trevlig fars dag gott folk!
Publicerat: 2009-11-08 @ 11:43:33


2 kommentarer
Postat av: Jeanette

Låter som en mysig fars dag.



Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



Ha en fortsatt härlig söndag.

2009-11-08 - 17:02:48 | URL: http://heltvanligtliv.blogspot.com
Postat av: ida we

sv: ja kanske det :P Fast hon som sa det var från Docksta och det ligger ju i södra Ångermanland... men bästa norrländska ordet måste ändå vara he/att he:P

2009-11-08 - 21:01:49 | URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!