FRIDAYYYY

Äntligen hemkommen efter en låååång och seg arbetsdag. Började 1045 idag och har jobbat till 1915. Men nu är jag iaf hemma och ska njuta av de 1,5 dagar som jag har lediga innan jag återigen på söndag kväll måste släpa mitt arsle in till jobbet igen. Men då är det ett kort pass som gäller så det blir nog inga probs!

Idag är det för övrigt exakt 1 år sedan jag och de flesta i min årskull tog studenten. Ett år som har gått så fruktansvärt galet fort. Som Hannie sa när hon var hemma, man har hunnit ha ett antal olika jobb, flytta hemifrån, bli vuxen och en massa annat. Betydligt mkt mer än man uträttar på ett gymnasieår! Jag måste säga att jag saknar skolan, eller rättare sagt gymnasiet. Inte läxorna och så, utan mest det att veta vad man ska göra alltid. Man har liksom inget val, man behöver inte fundera så mkt på vad jag ska göra sen, ska jag vara kvar, ska jag plugga ist, ska jag flytta, ska jag resa, osv! Man är liksom där, glider runt och bara gör det man måste och inget mer. Och framför allt så får man hänga med sina kompisar och får gratis lunch, bara en sån sak!

Nå nu får det vara slutbabblat, blir bara dyster om jag tänker på hur läskigt fort tiden går och att det verkligen var bättre förr.. Nu är det dags för middag. Ha en trevlig fredagskväll, vi hörs!

(första dagen på över en vecka som jag inte sett en enda polisbil och en massa poliser!(och endast 5 dagar kvar av tonårslivet!))
Publicerat: 2009-06-05 @ 19:23:29


1 kommentarer
Postat av: kus(t)in(a)

ånej, snart blir du ju lika gammal som tanterna ;)

2009-06-07 - 22:13:53 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!