Livet utan micro..

Nu har vi bott här en vecka, över en vecka faktist. Än så långe fungerar det bra att laga mat, jag har gjort det två dagar i rad nu, vilket är personligt rekord för mig ;) Jag märker dock att det krävs en hel del planering, eftertnake och många svängar till affären innan man är redo att laga en hel maträtt, jobbigt nog. Men det blir nog lättare när man är van också. Vi har faktiskt varit så smarta att vi försökt laga åtminstone en portion mer än vad vi kommer äta så det finns kvar till att värma nästa dag. Enda problemet är att vi inte har en micro!! Hur fan värmer man mat utan en micro?! visst, det går väl att värma i en panna eller ugnen, men det tar ju en sån fruktansvärd tid. Som idag, när vi skulle värma upp plättar till lunch, det  kan man ju inte koka, så då var vi tvungna att lägga dom på en plåt och in i ugnen, haha! Nå , så länge man är fantasifull och innovativ så ska det väl inte vara några problem, fast jag känner att en vecka utan micro räcker gott och väl! Får bli storheden imorgon med siktet inställt på just en micro, vet nämligen inte hur länge till vi orkar värma plättar och tacotortillas i ugnen!
Publicerat: 2009-01-31 @ 15:59:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!