Housewife - igen!

Fredag idag och jag är så ledig man bara kan bli! Fast bara för att man är ledig betyder det inte alltid att man inte gör något. Vaknade lika tidigt som alla andra dagar idag, och följde lillasyster till vårdc. Det gick rätt så fort och när jag kom hem var det ingen ide att gå och lägga sig igen. Lägenheten såg ut (och luktade) som en jävla svinstia, så det var bara att sätta igång och städa! Som jag konstaterat så många gånger tidigare - jag blir värsta hemmafrun när jag är ledig! Men vafan, man hinner ju inte städa annars och jag hatar när det är rörigt. Plus att man känner sig så himla duktig och nöjd med både sig själv och med det man åstadkommit när man är klar.

Klockan är alltså just precis innan 11.30 nu och jag har varit uppe skitlänge och hunnit med en massa massa grejer redan! Hur härligt är inte det? Ska nog alltid (nästan iaf) börja gå upp rätt så tidigt när jag är ledig! Sover man längre än 10 så blir det oftast bara att man slösar bort hela dagen och får ändå inget gjort...

Nu måste jag käka lunch och sen blir det nog vidare funderingar kring mitt eventuella stundande inköp... ;)
Publicerat: 2009-08-28 @ 11:28:53


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!