jul jul strålande jul

jaha, då var julen över för denna gång också. Jag hann knappt fatta att den hade börjat innan den tog slut. Men trevligt hade jag det då! Denna jul var dock liite annorlunda än tidigare jular, men minst lika bra! Kan då säga att jag måste vart galet snäll eftersom att jag aldrig någonsin fått så mkt julklappar.

Dagen började med hårlockning, julfrukost med bröderna och mor, samt lite sistaminutenjulklappsinslagningar. Strax därefter traskade vi över till mormor för lite julfika och julklappsutbyten. Blev kvar där fram till strax efter 14 då vi kände att det var dags att bege sig hemåt igen. Kalleanka time, för 100:e gången, börjar kunna det där programmet nu ;) Som traditionen lyder så äter man julbord strax efter Kalle. Sagt och gjort. Har nog aldrig vart med om ett sånt gott julbord, mums, helt gudomligt!

Något som är väldigt juligt för oss är attt spela Adams xbox-snowboardspl Amped, så killarna satte sig och spelade det i väntan på tomten. Som tur var så hade vi vart snälla i år också och plötsligt bankade det på dörren. Av mamma fick jag mest flytta hemifrån-grejer så som kokbok, gjutjärnsgryta (som vägde närmare 17 ton), allt man behöver till att baka, ungsform och lite annat. Fick även lite presentkort, en vuxen börs och lite annat nödvändigt!

Efter julklapparna bar det av till far. Då var klockan nånting på kvällen, kring 20-21 kanske. På vägen slank vi in på notviken och plockade upp  Kanu samt önskade alla där god jul. När Anita kom hem efter ett långt jobbpass var det dags för lite nattmacka och fika på julaftonsaftonen. Därefter väntade, vad jag skulle vilja kalla, min tids största julklappsutdelning. Verkar som att anita gillar att köpa julklappar! Att dela ut och öppna alla (i turordning, en åt gången) tog drygt 2 timmar. Det var riktigt trevligt och jag/vi fick många bra nödvändiga och fina grejer som kan komma till nytta om lite mindre än en månad! Bland annat fck jag och min sambo en verktygslåda med allt tänkbat innehåll, en  skruvdragare, en fin julskål, fina lampor/pynt (vet inte riktigt vad man ska kalla det), kläder, tofflor, batteriladdare, 500 kr till min nystartade mac-fond, och mycket mycket  mer!

Ja, vi satt alltså uppe till efter 02.00 och öppnade klappar. Riktigt treligt och mysigt. Sen dess har vi inte gjort mkt, mest myst och tagit det lugnt. Har gått nån sväng på stan också men det är fan hopplöst, så galet mkt folk så man orkar inte ens titta, ännu mindre ställa sig i nån kö till provrum eller kassa!


Hoppas allas jul har vart minst lika bra som min, nu är det dags att sluta innan detta blir en hel novell. Ha det fint gott folk!

Publicerat: 2008-12-27 @ 17:07:11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!