film till tusen

"För mycket av det goda kan vara helt underbart" är ett ordspråk som jag verkligen kan hålla med om! Under det senaste dygnet så kan man väl säga att det där stämmer ganska bra in på mig och min käre vän. Vi har sett 5 filmer (bara en som var dålig), ätit fööör mkt socker, sett en hel del på os, och haft det bara lugnt och skönt och väldigt trevligt sällskap.

Vi drog igång igårkväll kring 19 då vi befann oss i Peters övergivna lägenhet med maxmat och en hög med filmer. Vi käkade och kollade på film nummer ett: "Material girls". Systrarna Haylie och Hilary Duff spelade parishiltontjejer med alldeles för mkt pengar, när allt plötsligt kraschade och de hade inga pengar kvar. Man fick följa deras "väg tillbaka". Faktiskt helt ok tjejfilm, gullig liten historia.

Sen var klockan närmare 21 så vi började vandra mot coop för att inhnandla lite karra och cola. Dom har stängt av genvägen på skolgården, men det brydde vi oss inte i, vi blev förbrytare då vi olagligt nog genade genom det avstängda området. Oh no, polisen kommer ta oss! Nå, sen kollade vi på dramafilmen "legenden om Bagger Vance" med bland andra Will Smith och Matt Damon. Det var en liten solskenshistoria om en kille som tappat lusten att spela golf efter han vart i kriget. Men en liten pojke övertalar han att vara med i en tävlig mot världens två bästa spelare i hans hemstad. Smith spelar Damons caddie som får en betydande roll för hans prestationer.

När mörkret sedan fallit och klockan närmade sig spöktimme så satte vi igång det som vi trodde skulle vara en läskig thriller. I början förstod vi ingenting vilket vi trodde berodde på att vi inte riktigt kommit in i filmen ännu. Men det visade sig att när filmen slutade, två timmar senare, var vi fortfarande två stora frågetecken, halvsovandes i varsin fåtölj. Den var konstig, förvirrande och inte alls bra. Den handlade inte ens om det som stod på baksidan. Den hette förövrigt "Den svarta dahlian", så då vet alla, se den inte! btw, vad är en dahlia?!!

Efter det var det dags att lägga sig då klockan nästan blivit 02. vi bestämde att vi skulle upp kl 9 för att se nån svenska i os. Vi gick faktiskt upp då, men han hade redan skjutit ut sig när vi började kolla så vi slog igång nästa film som var "The holiday". Den handlar om två tjejer, en i LA och en i en lite by i england som vill komma från sina liv över julen och byter hus med varandra. Det slutar med att de gamla problmen löser sig, men nya, annorlunda "problem" dyker upp..

Den sista, och enligt oss, kanske den bästa av de fem heter "The Ex". Zach Braff, han från scrubs spelar huvudrollen, som en kille som har väldiga problem med att behålla sina jobb. När han får sparken då hans fru är höggravid bestämmer dom sig för att flytta och han ska ta ett jobb på hennes pappas reklambyrå. Där jobbar fruns ex som gör livet jobbigt för alla inblandade. Rekommenderas verkligen!

Nu blev detta en lång radda av filmrecensioner, kanske inte vad jag tänkt mig, men det är väl alltid bra för ngt! Nu ska doggy cykla iväg till sin lilla man. Vink vink

(jag försökte lägga upp bilder på filmerna, men adams dator verkar inte gilla mig..)

Publicerat: 2008-08-12 @ 19:09:36


6 kommentarer
Postat av: Astronauten

Hej! Jag söker modeller just nu, är du intresserad? Kika in på min blogg!



Mvh

2008-08-12 - 19:11:14 | URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Ida

filmerna du recenserat är verkligen toppenfilmer de flesta av dem!

2008-08-12 - 19:15:48 | URL: http://idoehood.blogg.se/
Postat av: Heidi

HAr du sett försoning? Ska se den ikväll, men vill gärna veta vad andra säger om den =)

2008-08-12 - 19:17:34 | URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: jennybb

Min dagens fråga: Vilket var ditt favvo program när du var liten? Fin blogg kram

2008-08-12 - 19:31:22 | URL: http://jenny89bengtsson.blogg.se/
Postat av: Moa

åh önskar jag vetat då hade jag kommit.. var ju helt själv igårkväll och tråka.. :(

2008-08-12 - 22:11:29 | URL: http://vpt.blogg.se/
Postat av: Moa

haha bra att man är bra på nåt iaf ;P kanske det jag ska börja göra så jag slipepr vara arbetslös..ta $1224/h det blir ju en bra lön ;) fast tror inte T skulle uppskatta mitt "jobb" då..;)

2008-08-14 - 12:38:27 | URL: http://vpt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!