Arbetslös men stolt!


God afton kära vänner. Idag har jag sökt ett jobb, duktig som jag är. Det var arbetsförmedlingen som hänvisat mig att söka det jobbet eftersom att min handledare fått ett rekryteringsuppdrag. Så hon tipsade mig om att söka det. Så igår ringde jag till arbetsgivaren som bad mig komma in med ett cv. Sagt och gjort, strax innan 13 idag hade jag vart och lämnat det och kände mig så galet duktig, haha.

Nu sitter jag framför TV'n med min mans dator i famnen. Den har varit på service och vi hämtade ut den just innan hans träning, så jag fick bära hem den hit, plus ett par skor som han köpte och lite annat. Vadå packåsna?! ;) En sak som är bra däremot är att internet fungerar på den här datorn och internet fungerar på adams dator, men inte på min dator. Men det fungerar alltid bara på en åt gången, konstigt nog. Men på måndag börjar skolorna och då ska Adam få fråga Gunnar, u know, han med dom magiska fingrarna, vad det är för fel. För om det är ngn som kan nätverk så är det väl han!

På tal om datorer och sån skit, jag har formaterat min dator idag också efter många om och men. Jag var länge rädd att jag glömt att spara ngt viktigt, men sen kom jag fram till att jag hade alla bilder, all musik och min mapp, så då kan resten vara! Nu gäller det som sagt bara att fatta vad som är felet med internet.

Sedan måste jag även sätta igång att packa inför helgen. Imorgon bär det av ner till götet. Fast det går väl fort att packa, jag vet ungeför vad jag ska ha med mig. Problemet är bara att jag måste dela väska med mamma och hon kommer garanterat klaga på hur mkt jag har med mig.. Men bättre med för mkt än för lite, så det så!

Nu är det dags för middag! Smaklig måltid till mig själv och  alla andra som känner sig träffade! Ngn som har förslag på ngt kul man kan göra en lördagkväll i gbg, btw? Förslag är välkomna (tag hänsyn till att lillebror tyvär inte är över 18..)
Publicerat: 2008-08-20 @ 18:24:49


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!